Naslov | Novi Panamski kanal - tehničko prometne novine i korist za pomorski promet |
Autor | Peter Fanni |
Voditelj/Mentor | Zlatimir Bićanić (mentor)
|
Sažetak rada | Panamski kanal je umjetno prokopan kanal koji se nalazi na teritoriju Srednje Amerike. Smješten je na najužem dijelu panamskog tjesnaca, te spaja Atlantski ocean s Tihim oceanom. Zbog svoje jedinstvene lokacije kanal je od neizmjerne važnosti za pomorski promet. Plovidba broda kroz kanal osigurava brodarima uštedu na vremenu a i troškovima goriva jer brodovi ne moraju obilaziti Južnu Ameriku da bi došli iz Atlantskog u Tihi ocean. Plovidba se odvija uz pomoć ustava koji uzdižu brodove na razinu od 26m iznad mora da bi mogli prijeći panamski tjesnac. 2016. u promet je pušten treći par ustava koji omogućava neopanamax brodovima da koriste kanal. Puštanje u promet novih ustava doprinosi povećanju robne razmjene između Azijskih država i istočne strane američkog kontinenta. |
Ključne riječi | Panamski kanal pomorski promet neopanamax |
Povjerenstvo za obranu | Gorana Jelić-Mrčelić (predsjednik povjerenstva) Dario Medić (član povjerenstva)
|
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište u Splitu Pomorski fakultet |
Ustrojstvena jedinica niže razine | Zavod za pomorske sustave i procese |
Mjesto | Split |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | preddiplomski |
Naziv studijskog programa | Pomorske tehnologije jahta i marina |
Akademski / stručni naziv | sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka pomorskih tehnologija jahta i marina |
Kratica akademskog / stručnog naziva | univ. bacc. ing. nav. techn |
Vrsta rada | završni rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2016-12-23 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | Panama Canal is an artificially excavated canal, which is situated in Central America. It is located at the narrowest part of Panama isthmus, connecting the Atlantic Ocean and the Pacific Ocean. Because of its unique location, the canal has exceptional importance for maritime transport. Voyage of the ship through the canal saves shipping companies’ time and fuel costs, as ships do not have to go around South America to pass from the Atlantic to Pacific Ocean. Ships navigate in the canal through the help of lock gates, which lift up the ships 26m above sea level in order to pass the Panama’s isthmus. In 2016., a new, third pair of lock gates was realised that allows neopanamax ships to use the canal. New locks contribute to the increasing trade between Asian countries and the eastern side of the American continent. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | Panama canal maritime traffic neopanamax |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad u otvorenom pristupu |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:164:985801 |
Pohranio | Andrija Nenadić |