Naslov Analiza i usporedba emisije Co2 u pomorskom prometu
Naslov (engleski) Analysis and comparison of CO2 emission in maritime transport
Autor Rea Rabadan
Mentor Merica Slišković (mentor)
Mentor Gorana Jelić-Mrčelić (mentor)
Član povjerenstva Gorana Jelić-Mrčelić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Veljko Plazibat (član povjerenstva)
Član povjerenstva Helena Ukić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Pomorski fakultet (Zavod za nautiku) Split
Datum i država obrane 2017-05-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport
Sažetak Onečišćenju zraka, između ostaloga, pridonose emisije ispušnih plinova s brodova čiji je glavni pogonski sustav dizelski motor. Jedan od tih plinova je i ugljični dioksid (CO2), neizbježni produkt izgaranja fosilnih goriva, čije emisije utječu na globalno zatopljenje. Podatci Međunarodne pomorske organizacije pokazuju da pomorski promet ne pridonosi značajno ukupnoj svjetskoj emisiji CO2. Emisije CO2 u pomorskom prometu u razdoblju od 2007. do 2012. godine iznosile su u prosjeku 3,1% ukupne svjetske emisije CO2. U razdoblju od 2007. do 2012. godine emisije CO2 u pomorskom prometu iznosile su u prosjeku između 739 i 795 milijuna tona godišnje ako se računa prema top-down metodi, odnosno između 915 milijuna tona i 1,13 milijardi tona godišnje ako se promatraju rezultati dobiveni korištenjem bottom-up metode. Najveće emisije CO2 u pomorskom prometu uzrokuju kontejnerski brodovi, brodovi za prijevoz rasutog tereta te naftni tankeri. Ako se ne ulože dodatni napori za regulaciju i smanjenje emisije CO2, predviđa se da će do 2050 godine u pomorskom prometu doći do povećanja emisije za 50 do 250%. Time bi udio pomorskog prijevoza u emisiji stakleničkih plinova mogao doseći čak 40% ukupne svjetske emisije CO2. S obzirom na katastrofalne učinke emisija ispušnih plinova, suvremenim međunarodnim pravom regulira se zaštita i očuvanje okoliša od njegovog onečišćenja. Najvažniji je Prilog VI MARPOL konvencije i njegovo poglavlje 4 nazvano „Reguliranje energetske efikasnosti brodova” koje predstavlja prvi ikad obvezni globalni režim smanjenja stakleničkih plinova koji pokriva čitavu industriju pomorskog prijevoza.
Sažetak (engleski) Air pollution, among other things, contributes to the emission of exhaust gases from ships whose main engine is a diesel engine. One of these gases is Carbon Dioxide (CO2), an inevitable fossil fuel combustion product, whose emissions affect global warming. Data from the International Maritime Organization show that maritime transport does not contribute significantly to the overall global CO2 emissions. CO2 emissions in maritime traffic between 2007 and 2012 were 3.1% of the world's total CO2 emissions. In the period 2007 to 2012 CO2 emissions in maritime transport averaged between 739 and 795 million tonnes per year, if it is calculated according to the top-down method, or between 915 million tonnes and 1.13 billion tonnes per year if the results are obtained using the bottom-up method. The largest CO2 emissions in maritime transport are caused by container ships, bulk carriers and oil tankers. If no additional efforts are made to regulate and reduce CO2 emissions, it is anticipated that up to 2050 in maritime traffic emissions will increase by 50 to 250%.Thus, the share of marine transport in greenhouse gases could reach 40% of the world's total CO2 emissions. Given the catastrophic effects of exhaust emissions, contemporary international law regulates the protection and preservation of the environment from its pollution. The most important is Annex VI of MARPOL convention and its Chapter 4, entitled “Energy Efficiency Regulator”, which is the first mandatory global greenhouse gas reduction regime covering the entire maritime transport industry.
Ključne riječi
pomorski promet
ugljični dioksid
emisije
energetska efikasnost brodova
Ključne riječi (engleski)
maritime transport
carbon dioxide
emissions
energy efficiency of ships
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:164:268157
Studijski program Naziv: Pomorski menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra inženjer/inženjerka pomorskog menadžmenta (mag. ing. admin. nav.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-05-31 08:23:49